۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

همکاري سازماني براي توانمندسازي زنان شعار امسال روز تعاون

همکاري سازماني براي توانمندسازي زنان شعار امسال روز تعاون


گراميداشت روز بين المللي تعاون هر سال در اولين شنبه جولاي برابر با 12 تير ماه در سازمان ملل برگزار مي گردد، امسال "همکاري سازماني براي توانمندسازي زنان" بعنوان شعار اين روز برگزيده شده است.
روز بين المللي تعاون از سال 1923 توسط اتحاديه بين المللي تعاون(ICA )در سازمان ملل گرامي داشته مي شود.
در مناسبات جهاني از اين روز بعنوان فرصتي براي بررسي نقش مشارکتي جنبش تعاون در حل معضلات جهاني با همکاري سازمان ملل ياد مي شود و موضوعات مورد بحث از مسائل مطرح شده در بخش تعاون در يک چهارم اول سال انتخاب مي گردند.
هدف از گراميداشت روز جهاني تعاون در سال 1995 به وسيله سازمان ملل افزايش آگاهي نسبت به تعاون، روشن سازي کامل اهداف و موضوعات سازمان ملل و جنبش جهاني تعاون با در نظر گرفتن نقش مشارکتي جنبش تعاون براي شفاف سازي مسائل اصلي از سوي سازمان ملل است.
از اهداف ديگر اين روز مي توان به قوي سازي و توسعه روابط بين جنبش هاي جهاني تعاون و دولت ها در سطوح محلي و بين المللي اشاره کرد.
همکاري سازماني براي توانمندي زنان بعنوان شعار امسال اين روز برگزيده شده است و پيرامون اينکه مدل تعاون سازماني چگونه مي تواند به قدرتمندي زنان منجر شود بحث خواهد شد.
هدف از اين امر ارائه برنامه اي براي توانمندسازي زنان با محوريت تعاون و در دو بخش پاسخ دهي به احتياجات عملي و استراتژيکي آنها ذکر شده است.
در هر حال تعاوني هاي زنان تنها مختص اين قشر نبوده و اعضاي آن را مردان و زناني تشکيل مي دهند که بدنبال ارائه راهکارهاي مناسب در جهت بالا بردن استانداردهاي زندگي به وسيله دستيابي به فرصت هاي مناسب آموزشي و تربيتي براي زنان مي باشند.
در اين روز همچنين نقش تعاون در ايجاد فرصت جهت مشارکت زنان در فعاليت هاي اقتصادي مورد بررسي قرار مي گيرد.
نقش مشارکتي زنان در بهبود وضعيت اقتصاد، جامعه و موقعيت فرهنگي زنان،ارتقا برابري و تغيير پايه هاي آموزشي از ديگر محورهاي مورد بررسي در اين روز است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر