۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

در سه سال 140 هزار شغل برای زنان در بخش تعاونی ایجاد شد

در سه سال 140 هزار شغل برای زنان در بخش تعاونی ایجاد شد


دکتر محمد عباسی گفت: وزارت تعاون با توجه به وظایف و ماموریت های خود و نقش مهمی که در ارتقا وضعیت اقتصادی و اجتماعی زنان و توانمندسازی آنها در قالب تعاونی های بانوان دارد، موثرترین دستگاه برای تحقق اهداف دولت در حوزه زنان و خانواده محسوب می شود.
وی افزود: وزارت تعاون بعنوان یکی از ارگانهای فرابخشی در کشور، در راستای وظایف قانونی خود با برنامه ریزی مناسب اقدامات خوبی در جهت اعتلای جامعه زنان در بخش تعاون انجام داده است.
عباسی با اشاره به ایجاد بستر مناسب برای کسب استقلال در تمام عرصه های اجتماعی
و اقتصادی از طریق تشکیل و توسعه تعاونی های زنان، گفت: تشویق و حمایت از تشکیل شرکت های تعاونی زنان از دیگر اقدامات وزارت تعاون بوده است.
وی افزود: حمایت از دسترسی تعاونی های زنان به منابع و تسیهلات مالی و رفع موانع حقوقی در دسترس برابر به منابع مالی و فراهم کردن فرصت های عرضه تولیدات و خدمات تعاونی های زنان در نمایشگاه ها و بازارهای داخلی و خارجی از دیگر اقدامات وزارت تعاون بوده است.
وزیر تعاون گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها سه تعاونی بانوان تشکیل شده بود که در زمان حاضر این رقم به بیش از 27 هزار تعاونی رسیده که 14 هزار و 497 تعاونی در دوره فعالیت دولت نهم تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: حضور بانوان در عرصه های مختلف کشور نشان دهنده رشد فزاینده حضور آگاهانه آنها در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
عباسی در خصوص فعالیت های مربوط به راهبرد ایجاد فرصت های شغلی بانوان در بخش تعاون، گفت: ایجاد اشتغال و مشارکت اقتصادی زنان و دختران بعنوان نیمی از جمعیت فعال
کشور در توسعه اقتصادی و در نتیجه حرکت بسوی تحقق بخشی از سهم 25 درصدی بخش تعاون در برنامه پنجم توسعه کشور از اهداف وزارت تعاون است.
وی بهره مندی از توانایی های بالقوه زنان و دختران در فعالیت های اقتصادی، اجرایی کردن بخشی از تفاهم نامه های منعقده فیمابین وزارت تعاون با سایر دستگاههای اجرایی و کمک به توسعه و یا ممانعت از تشدید مشکلات و یا رکود ورشکستگی تعاونی های زنان از طریق پرداخت یارانه در قالب کمک را از دیگر فعالیت های این وزارتخانه عنوان کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر