۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

سيصد وپنجاه هزار نفر از بانوان کشور در تعاونی ها مشغول فعالیت هستند

سيصد وپنجاه هزار نفر از بانوان کشور در تعاونی ها مشغول فعالیت هستند


وزیر تعاون گفت: حدود 24 هزار تعاونی بانوان با یک میلیون نفر عضو و 350 هزار نفر اشتغالزایی در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، محمد عباسی وزیر تعاون در همایش بنیاد توسعه ملی کارآفرینی و تعاون زنان ایران، تعداد تعاونی های بانوان را در کل کشور 24 هزار تعاونی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این تعاونی ها نزدیک به یک میلیون نفر در کشور عضو دارند و 350 هزار نفر در تعاونی های بانوان شاغل هستند که می تواند به صورت تخصصی با هدف اشتغالزایی فعالیت کنند.
وی وجود زنان کارآفرین و قابلیتهای منطقه ای را از عوامل شکل گیری بنیاد توسعه و کارآفرینی دانست و گفت: زنان با طرح ایده های مناسب و مفید در توسعه بخشهای مورد نیاز در استانهای کشور سهم خوبی را به خود اختصاص داده اند.
وزیر تعاون با اشاره به همت گسترده زنان در کشور در قالب برنامه های دولت نهم و دهم و توانمندسازی جامعه با توجه به اینکه امروزه شاهد رشد و توسعه آن در کشور هستیم اظهار داشت: زنان برای حضور بهتر در عرصه های اجتماعی باید خود را به آموزشهای مدیریتی و کسب در آمدهای مالی مجهز کرده و توانمندیهای خود را افزایش دهند.
در این همایش، مریم مجتهد زاده، مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده، مهمترین عناصری که سیاستگزاری جدی را در حوزه اشتغال زنان ضروری می سازند برنامه های کلان اقتصادی در خصوص تغییر دولت از تصدی گری به امر نظارت، تلاش مستمر در اجرایی شدن اصل 44 و عملکرد جدی نظام در مردمی کردن اقتصاد کشور دانست و گفت: بر این اساس سیاستها و برنامه های دولت نهم و دهم از قبیل گسترش مشاغل خانگی، استفاده از فضای مجازی و دور کاری، بسط حوزه تعاونی، ارتقاء مشاغل خویش فرما و ... تجربه مفیدی در ارائه راهکارهای عملیاتی در فضای شغلی زنان به شمار می روند.
وی افزود: بخش تعاونی با قابلیت خود در زمینه سازی بروز توانایی های فردی با هدف دستیابی به حداکثر نفع جمعی جایگاه ویژه ای را دارا می باشد.
مجتهد زاده، اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران جهت پشتیبانی موثر از فعالیتهای اقتصادی زنان در بخش تعاونی را گامی موثر در ایجاد و گسترش فرصتهای مناسب شغلی زنان دانست و گفت: امروزه در حدود 30 تا 40 درصد تسهیلات در این بخش توسط تعاونی های زنان جذب شده و در حال حاضر شمار تعاونیهای زنان یک سوم از کل تعاونیهای کشور را شامل می شود که این رقم نمایانگر رشد و توسعه مناسب تعاونیهای زنان در جامعه می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر